Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Za projektor šla bych světa kraj

Do porodu mám coby kamenem dohodil. Prý poslední týden. Už jsem to avizovala zde a je jasné, že čas se mi krátí. Přesto si ještě dovolím krátké zamyšlení na tím, co si přeji ze všech věcí "s čudlíky" poslední dobou nejvíce.

Nu a jsem zvědavá, zda mě ta touha bude držet i po narození Druhorozeného. Nebo by mě mohl překvapit Manžel?

Chtěla bych projektor místo televize

Ano, píšu to jako nadpis, ať je mé rozhodnutí zvěčněné i v čase šestinedělí. To máte tak. Před Dcerou jsem ráda chodila do kina. Nejraději do kina Bio OKO či Atlas. Občas i do multikin, ale na davy, kolu s popkornem a uslintané puberťáky nejsem moc zvědavá. A po Dceři? S Manželem jsme nebyli ani jednou v kině. Tedy dlouhé 2 roky. A to mám jako vážně čekat, že se Synem v partě to půjde líp? Že se do kina dostaneme "častěji"?

Velké plátno mě vtáhne do děje, nechám se filmem pohltit a vyplivnout klidně až po 3 hodinách. Ano, počítám i s přestávkou na kojení. Ale když si jednou za čas sedneme s manželem k televizi, okamžitě usínám.

Manžel přišel s kouzelnou krabičkou

Manžel jednoho dne otevřel dlaň a triumfálně se na mě usmíval: "Něco tu pro Tebe mám."

"Fleška?" nevěřila jsem svým očím.

Prý ne. Prý je to zázrak jménem Google Chromecast. A hned mi vítězoslavně ukazoval, co to umí. Chromecast zapojíte do televizoru (HDMI pro obraz a zvuk, USB pro napájení), pomocí počítače, nebo mobilu jej nastavíte a připojíte do domácí sítě. Co všechno to umí: http://avmania.e15.cz/chromecast-kouzelna-krabicka-ktera-strci-dlna-do-kapsy. Pěkná hračka. Ale já osobně s ní ještě bojuji. Někdy příště se moc ráda svěřím.

Ale snad si proboha nemyslel, že tím uspokojí mou touhu po sledování filmových hitů i must see movies z minulého století na velkém filmovém plátně?

Projektor do 30 tisíc. Zn. obraz ostrý jako břitva a tichej jako myš

To jsou zatím mé nejdůležitější parametry. Moc toho není, co. A to je asi chyba, aspoň při psaní článku si uvědomuji, že mám ještě kus hledání před sebou.

Rozhoduji se mezi značkou Epson a BenQ. Jak jsem tak zkoumala, zdají se mi nejrozšířenější. Možná špatný důvod.

Epson EH-TW3200

Tento projektor se mi líbí asi ze všeho nejvíce. Proč? Slibuji si od něj perfektní obraz a měl by být tichý.

  • Technologie projekce: LCD
  • Nativní rozlišení: Full HD (1920x1080)
  • Maximální rozlišení: WUXGA (1900 x 1200)
  • Kontrast (:1): 25000
  • Formát obrazu : 16:9
  • Barevná hloubka (mil): 1070
  • Automatická korekce náklonu: ANO
  • Automatické ostření: NE
  • Hlučnost (dB): 22
  • Příkon (W): 261
  • Dálkové ovládání v balení: ANO
  • Min. projekční vzdálenost (m): 1.2
  • Max. projekční vzdálenost (m): 7.5
  • Max. úhlopříčka obrazu (cm): 780
  • Lampa do Epson EH-TW3200 se dá sehnat od 2 500 Kč do 10 000 Kč. Záleží, zda se spokojím s kompatibilní bez modulu nebo originální s modulem.

Na Heurece mě zaujala recenze:

Tento projektor jsem pořídil na základě mnohahodinového pročítání recenzí a diskutování na diskuzích na internetu a musím říct že jsem udělal dobře. Projektor používám v panelákovym bytě, promítám ze vzdálenosti cca 3,5 m a dosáhnu tak maximální uhlopříčky cca 2,54m což je při pozorování ze 3,3 m celkem pěkná uhlopříčka a těžko by jste hledali televizi podobných parametrů. Při promítání blueray Avatar mi obraz doslova vyrazil dech. To musíte vidět. Ještě bych dodal, že je důležité mít dost zatemněnou místnost a nebo promítat když se venku setmí, což mi nevadí, protože filmy a televizi sleduju jen večer. Tento projektor je jeden z nejlepších co se týče poměru cena/výkon. Samozřejmě za rok tomu bude určitě jinak :-)

BenQ W710ST

Projektor BenQ W7102T mě zaujal hlavně svou cenou. Takže je to takový nepřiznaný favorit, když po porodu přijdou hubené časy a já si nebudu moci "vyskočit" výše, než k 16 tisícům.

  • Technologie projekce: DLP
  • Nativní rozlišení: WXGA (1280 x 720)
  • Maximální rozlišení: WXGA (1280 x 720)
  • Kontrast (:1): 10000
  • Barevná hloubka (mil): 1070
  • Automatická korekce náklonu: ANO
  • Automatické ostření: NE
  • Hlučnost (dB): 28
  • Příkon (W): 300
  • Min. projekční vzdálenost (m): 1.5
  • Max. projekční vzdálenost (m): 5
  • Max. úhlopříčka obrazu (cm): 780
  • Lampa do BENQ W710ST se dá sehnat od 2 300 Kč do 10 000 Kč.

Na Heurece mě zaujala recenze:

Opravdu bezkonkurenční cenová hladina v poměru k úhlopříčce obrazu. Dá se jakž takž sledovat i za mírného osvětlení. Každopádně krásné barvy, ostrý obraz. Ze začátku mi docela vadil duhový efekt, opravdu jsem jej viděl všude, hledal jsem, testoval jsem, postupem času jsem začal více sledovat obsah filmů a na duhu jsem úplně zapomněl a momentálně ji vůbec nevidím nebo spíše nevnímám, za to postupně mi více a více vadí hlučnost ventilátoru lampy. Otřesný nic neříkající návod a popis - hlavně co se týče zprovoznění 3D - pouze režimy zobrazení které by měly fungovat v režimu 3D ale jak vše nastavit a sesynchronizovat - to v návodu nehledejte....

Další projektory

Další projektory, které prošly do užšího výběru, jsem si srovnala do tabulky:

Parametry/projektorEpson EH-TW3200BenQ W710STAcer P5390WEpson EB-X11Epson EB-W12
LCDDLPDLPLCDLCD
2500010000370030003000
1070107010701070
ANOANOANOANO
NENENENENE
2228333737
261300345270270
1.21.51.51.80.9
7.558.42.179
780780762780807

Snažila jsem se do tabulky doplnit vše, ale něco jsem nenašla. Některé údaje se lišily web od webu. Na Heurece bohužel vše nebylo.

Nejvíc mě láká Epson EH-TW3200. Je nejtišší, má největší rozlišení. Acer vylučuji už nyní, dočetla jsem se o vysoké poruchovosti. Zda zvolit DLP nebo LCD zatím netuším. Překvapila mě cena lamp do projektorů.

Tolik peněz za lampu?

Když vidím ty ceny lamp do projektorů, je to docela peklo :(. Rovnou při psaní tohoto článku jsem napsala do několika obchodů, které prodávají lampy. Napadlo mě při tom všem pár otázek. Obratem mi odpověděl pan Pajskr z obchodu projektory-lampy.cz. Položila jsem konkrétně tento dotaz:

"Ráda bych si koupila projektor do 30 tisíc. Nečekala jsem ale, že ty ceny lamp do projektorů budou tak vysoké. Zatím nemám představu, zda bych si v případě výměny vybrala nejlevnější, či naopak nejdražší variantu. Odpovídají ale ty uvedené hodiny životnosti lampy v ECO provozu? Jaké s tím máte zkušenosti? Pokud bych chtěla šetřit, zvládnu sama vyměnit lampu bez modulu?"

Odpověď od p. Pajskra: "Výrobci udávané životnosti lamp jsou většinou průměrné hodnoty, po které by lampa měla vydržet svítit, bude-li projektor provozován v optimálních podmínkách. Faktorů, které mají negativní vliv na životnost lampy je hodně. Můžete se podívat na článek: http://www.projektory-lampy.cz/Infografika-10-tipu-pro-delsi-zivotnost-projektorove-lampy/. Ve zkratce je potřeba projektor pravidelně čistit, zajistit co nejlepší podmínky pro chlazení projektoru a vyhýbat se vibracím, nárazům a jiným šokům. Všem doporučuji si na toto téma vyhledat nějaký článek a snažit se tato doporučení dodržovat. Pokud to uděláte, měli byste se s životností lampy přiblížit k výrobcem udávaným hodnotám. Alespoň pokud jde o originální lampy, u kompatibilních je potřeba s o něco nižší životností počítat. Také je potřeba si uvědomit, že jde opravdu o průměrnou hodnotu. Některé lampy vydrží méně, některé více. Obecně platí, že životnost lampy klesá se světelným výkonem projektoru. Pokud pořizujete projektor domů a máte možnost promítací místnost dobře zatemnit, může z důvodu nižších provozních nákladů na lampy vybrat projektor s nižší svítivostí."

Jdu do toho?

Moc ráda bych. Nejdřív ale porodím, to má Manžel pravdu. Pak si, jak se říká, musíme na sebe zvyknout celá Rodina. Po tomto procesu nás snad brzy čeká stěhování do baráčku. Součástí něho prostě musí být projektor! :)

Autor: Míša Vránová | čtvrtek 3.3.2016 0:00 | karma článku: 4,20 | přečteno: 70x
  • Další články autora

Míša Vránová

Chytré hodinky v době koronavirové

Možná už si pamatujete, že nejmodernějším technologiím příliš neholduji. Mám to totiž spíše opačně. Mnohem blíž mám k přírodě, tichu a klidu, který se s ní neodmyslitelně pojí.

20.4.2021 v 20:37 | Karma: 0 | Přečteno: 73x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Jak jsem léčila paradentózu

Paradentóza symbolizuje hned vedle zubního kazu jednu z nejčastějších věcí, kvůli které vyrážíme za naším zubním lékařem. Je nepříjemná, bolí a zkrátka a jednoduše nám komplikuje každodenní život.

4.9.2020 v 14:27 | Karma: 5,26 | Přečteno: 239x | Ostatní

Míša Vránová

Chytré věci? Hlavně moudrá rozhodnutí!

Dnes mě zaujal článek https://pavelchalupsky.blog.idnes.cz. Chytrost nejsou čáry. Ani máry. Co nám chytré věci berou a naopak dávají?

22.5.2020 v 16:05 | Karma: 0 | Přečteno: 84x | Diskuse| Společnost

Míša Vránová

Koronavirus se v domečku zvládá pohodlněji. Hlavně dětem.

Na naši cestu z města za vysněným bydlením na vesnici jsme nevstupovali s naivitou, jak to bude jednoduché a celé ozářené sluncem. Bylo to těžké, sakra těžké.

6.5.2020 v 13:48 | Karma: 5,31 | Přečteno: 124x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Proti trudomyslnosti i koronaviru pěstuju bylinky

Šli jsme na vesnici za klidem a i tady nás dohnal koronavirus. Jako každého, že. Ale nemám si na co stěžovat. Ano, omezení jsou, ale máme zahradu a lesy na dosah ruky. Do boje proti koronadepce jsem vytáhla těžký kalibr - bylinky.

25.4.2020 v 11:24 | Karma: 9,09 | Přečteno: 248x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Prášek na spaní a na shledanou. To na léčbu nespavosti nestačí

Nekonečné kontrolování času. Převalování z leva doprava, ze zad na břicho. Krátký lehký spánek. Znovu vzhůru. Pokud takto probdíte celou noc, následující den je vyčerpávající. Ničí to vaše tělo i psychiku.

11.2.2019 v 10:33 | Karma: 14,32 | Přečteno: 551x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Život online život vesnický

Přestěhovali jsme se z Velkoměsta na Maloměsto. Přišlo nám, že je tam hodně lidí a přestěhovali jsme se do malé vesnice. Co nás k tomu vedlo? A udělali bychom to, kdyby nás naše živobytí nenutilo být pořád/často online?

19.9.2018 v 15:16 | Karma: 12,50 | Přečteno: 472x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

3 týdny do porodu! Poplach!

Za 3 týdny rodím! Velmi jemně se mi začínají v hlavě rozeznívat budíky a zvonečky. Však ten pořádný alarm už přijde brzy. Mám všechno připravené? Můžu v klidu rozjímat a s napětím očekávat Druhorozeného?

22.2.2016 v 0:00 | Karma: 5,88 | Přečteno: 199x | Diskuse| Ona

Míša Vránová

Dodržujete vždy bezpečnost? Já ne

Chováte se za každých okolností bezpečně? Já ne. Vím to. Mrzí mě to. Možná je to pro mě i adrenalin? Kdo ví.

19.2.2016 v 7:29 | Karma: 11,36 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní

Míša Vránová

Jak si doma umixovat ráj plný ovoce a zeleniny?

Nenarodila jsem se pro vaření. Nechám to povolanějším, třeba mému Manželovi. Je výtečný kuchař. Já se u vaření vztekám, vše umažu a někdy se s tím bojím nastoupit před strávníky. Změnila jsem to. Pořídila jsem mixér.

17.2.2016 v 0:00 | Karma: 9,32 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 264x
Jsem na mateřské, ale nezajímám se jen o pleny. Často sedím u počítače nebo notebooku, sleduju iPhone, svítím moderním LED osvětlením. Peču v domácí pekárně nebo připravuji RAW polévky a smoothie. Miluju moderní technologie. Nebaví mě být jen ženou v zástěře. @ladyvirtual.cz | #mother | #wife. Vítejte v mé domácnosti.