Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chytré hodinky v době koronavirové

Možná už si pamatujete, že nejmodernějším technologiím příliš neholduji. Mám to totiž spíše opačně. Mnohem blíž mám k přírodě, tichu a klidu, který se s ní neodmyslitelně pojí.

Ale vzhledem k tomu, že pracuji na počítači, samozřejmě nějaké technologie vlastním a nedávno jsem dokonce začala přemýšlet o chytrých hodinkách.

Informace o vaší fyzičce i spánku

Nejrůznější technologické vychytávky beru jako zjednodušení života. Rozhodně se nepovažuji za zpohodlněného člověka, který by potřeboval mít všechno neustále po ruce. Na druhou stranu, třeba právě chytré hodinky nevnímám zle. Jsem zvyklá chodit na procházky a s ohledem na současnou dobu také cvičím jednoduché cviky doma.

Přesně k tomu jsou podle mě chytré hodinky užitečné. Dokáží vám vždy říct, kolik kroků jste daný den ušli, kolik kalorií jste při vaší oblíbené sportovní aktivitě spálili, nebo třeba jaký byl v danou chvíli váš srdeční tep. Pokud je budete používat i ve spánku, mohou vám prozradit zajímavé informace o vašem spánkovém cyklu. I když bydlím na samotě u lesa, i já mám občas se spánkem problémy.

Ale na druhou stranu…

Každý rub má i svůj líc. A proto se musím věnovat i druhé straně mince, která se s chytrými hodinkami pojí. Za tu největší nevýhodu považuji skutečnost, že jste prakticky neustále k dispozici asvými upozorněními vás mohou hodinky vyrušovat. Jen si to představte. Věnujete se naplno práci a hodinky vám v jednom kuse vibrují, jakmile se vás někdo pokouší kontaktovat.

Jasně, dá se to vyřešit a hodinky si v průběhu práce jednoduše sundat. Jen je třeba si uvědomit, že to může ovlivňovat i naši produktivitu. Zatímco se ponoříte do práce, vyruší vás příchozí zpráva nebo hovor a vaše myšlenky zase utečou úplně jiným směrem.

Prodej chytrých hodinek v Česku roste

Nedávno jsem taky narazila na zajímavý článek o tom, že prodeje chytrých hodinek v Česku strmě rostou, a to navzdory koronavirové pandemii. Ale možná je to právě proto. Lidé tráví více času doma, věnují se domácímu cvičení, více chodí na procházky do přírody a chtějí si zkrátka a jednoduše svůj výkon změřit. Celkově prodej chytrých hodinek, náramků a dalšího příslušenství v Česku loni meziročněstoupl o neuvěřitelných 86 %. 

Z údajů Eurostatu navíc vyplývá, že v roce 2020 tato zařízení používalo 35 % obyvatel ve věku 16 až 74 let. V Evropě těchto 35 % převyšuje pouze Island, v němž podíl činí dokonce 72 %.

Jaké chytré hodinky u mě nakonec vyhrály?

Když jsem pro sebe hledala ty nejlepší chytré hodinky, strávila jsem tím docela dost času. Přece jenom současný trh nabízínepřeberné množství modelůa než jsem se prokousala jednotlivými vlastnostmi a technologiemi, dalo mi to trochu zabrat.

V úvahu jsem brala různé značky, nakonec jsem se však rozhodla vybrat mezi modely značky Garmin. NapříkladGarmin VivoActivemě zaujaly na první pohled svým vzhledem - mají kulatý ciferník a příjemně velký a dobře čitelný displej. Hodinky by měly mít nízkou hmotnost a tenké tělo, díky kterému se dobře nosí i na dámském zápěstí.

Nakonec jsem si však vybrala z kultovní řadyGarmin Fenix, a to konkrétně jedny chytré hodinky zGarmin Fenix 6(tedy 6. generace). Rozhodujícím faktorem nakonec byla hlavně větší výdrž baterie. Hodinky podporují Garmin Pay. Zároveň přehledně zobrazují všechny důležité informace o cvičení a já díky nim můžu sledovat nejrůznější statistiky. Prostě přesně tak, jak jsem si to představovala.

A jak se k chytrým hodinkám stavíte vy? Vlastníte už nějaké, nebo se po nich teprve poohlížíte? Nebo vám taková technologická vychytávka zatím nic neříká?

Autor: Míša Vránová | úterý 20.4.2021 20:37 | karma článku: 0 | přečteno: 73x
  • Další články autora

Míša Vránová

Jak jsem léčila paradentózu

Paradentóza symbolizuje hned vedle zubního kazu jednu z nejčastějších věcí, kvůli které vyrážíme za naším zubním lékařem. Je nepříjemná, bolí a zkrátka a jednoduše nám komplikuje každodenní život.

4.9.2020 v 14:27 | Karma: 5,26 | Přečteno: 239x | Ostatní

Míša Vránová

Chytré věci? Hlavně moudrá rozhodnutí!

Dnes mě zaujal článek https://pavelchalupsky.blog.idnes.cz. Chytrost nejsou čáry. Ani máry. Co nám chytré věci berou a naopak dávají?

22.5.2020 v 16:05 | Karma: 0 | Přečteno: 84x | Diskuse| Společnost

Míša Vránová

Koronavirus se v domečku zvládá pohodlněji. Hlavně dětem.

Na naši cestu z města za vysněným bydlením na vesnici jsme nevstupovali s naivitou, jak to bude jednoduché a celé ozářené sluncem. Bylo to těžké, sakra těžké.

6.5.2020 v 13:48 | Karma: 5,31 | Přečteno: 124x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Proti trudomyslnosti i koronaviru pěstuju bylinky

Šli jsme na vesnici za klidem a i tady nás dohnal koronavirus. Jako každého, že. Ale nemám si na co stěžovat. Ano, omezení jsou, ale máme zahradu a lesy na dosah ruky. Do boje proti koronadepce jsem vytáhla těžký kalibr - bylinky.

25.4.2020 v 11:24 | Karma: 9,09 | Přečteno: 248x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Prášek na spaní a na shledanou. To na léčbu nespavosti nestačí

Nekonečné kontrolování času. Převalování z leva doprava, ze zad na břicho. Krátký lehký spánek. Znovu vzhůru. Pokud takto probdíte celou noc, následující den je vyčerpávající. Ničí to vaše tělo i psychiku.

11.2.2019 v 10:33 | Karma: 14,32 | Přečteno: 551x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Život online život vesnický

Přestěhovali jsme se z Velkoměsta na Maloměsto. Přišlo nám, že je tam hodně lidí a přestěhovali jsme se do malé vesnice. Co nás k tomu vedlo? A udělali bychom to, kdyby nás naše živobytí nenutilo být pořád/často online?

19.9.2018 v 15:16 | Karma: 12,50 | Přečteno: 472x | Diskuse| Osobní

Míša Vránová

Za projektor šla bych světa kraj

Do porodu mám coby kamenem dohodil. Prý poslední týden. Už jsem to avizovala zde a je jasné, že čas se mi krátí. Přesto si ještě dovolím krátké zamyšlení na tím, co si přeji ze všech věcí "s čudlíky" poslední dobou nejvíce.

3.3.2016 v 0:00 | Karma: 4,20 | Přečteno: 70x | Diskuse| Ostatní

Míša Vránová

3 týdny do porodu! Poplach!

Za 3 týdny rodím! Velmi jemně se mi začínají v hlavě rozeznívat budíky a zvonečky. Však ten pořádný alarm už přijde brzy. Mám všechno připravené? Můžu v klidu rozjímat a s napětím očekávat Druhorozeného?

22.2.2016 v 0:00 | Karma: 5,88 | Přečteno: 199x | Diskuse| Ona

Míša Vránová

Dodržujete vždy bezpečnost? Já ne

Chováte se za každých okolností bezpečně? Já ne. Vím to. Mrzí mě to. Možná je to pro mě i adrenalin? Kdo ví.

19.2.2016 v 7:29 | Karma: 11,36 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní

Míša Vránová

Jak si doma umixovat ráj plný ovoce a zeleniny?

Nenarodila jsem se pro vaření. Nechám to povolanějším, třeba mému Manželovi. Je výtečný kuchař. Já se u vaření vztekám, vše umažu a někdy se s tím bojím nastoupit před strávníky. Změnila jsem to. Pořídila jsem mixér.

17.2.2016 v 0:00 | Karma: 9,32 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 264x
Jsem na mateřské, ale nezajímám se jen o pleny. Často sedím u počítače nebo notebooku, sleduju iPhone, svítím moderním LED osvětlením. Peču v domácí pekárně nebo připravuji RAW polévky a smoothie. Miluju moderní technologie. Nebaví mě být jen ženou v zástěře. @ladyvirtual.cz | #mother | #wife. Vítejte v mé domácnosti.